“şiir; dostluk, barış ve kalleşliktir” – Caner Ocak’la Konuşma

karayazı edebiyat

karayazı logo

Bize şiiri/şiirini anlat.

Şiir benim en iyi çırpındığım yer. İnsan bilerek, isteyerek sadece çırpınmak için bir şey yapar mı? Evet yapar. Şiir yazarken mükemmel olma ihtiyacı duymuyorum çünkü. Hayatın başka alanları öyle değil. İşini düzgün yapmazsan aç kalırsın, düzgün yürümezsen araba çarpar. En basitinden araba kullanırken bile kusursuz olma ihtiyacı duyuyorsun. Bu ihtiyaçsa gerilime yol açıyor; bu gerilimse mükemmel bir strese neden oluyor. Stresin mükemmeli olur mu? Elbette ki olur. Hayat öyle yerlerden sıkıştırır ki seni, kaçacak yer bulamazsın. İşte benim bu yer bulunmazlıkta kaçtığım yer şiir! Şiir yazmazsam ölmem(yazmazsa ölecekler var!), yazdığımda da müthiş bir huzur bulmuyorum o ayrı; fakat vücudum elektrik kaçağı yaptığı zaman kaçağın nereden olduğunu keşfedecek bir kontrol kalemim yok. Eğer olsaydı sanırım şiirle hiç uğraşmazdım. Buna çok kızacaklar, çünkü ben mükemmel şiiri aramıyorum. Zaten şiirin doğası mükemmel olmaya uygun değil. ( Kimseyi uğraştırmadan dipnot: Çıkmazın Güzelliği)

Şiirime dışarıdan bakacak olursam ya da içerimden, ilk dönemlerde…

View original post 1,893 more words

Leave a comment

Filed under Senza categoria

Leave a Reply

